CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 20, 2008

Alahai..alahai..

Photobucket

Carta lima ops terbaik dalam panggung!!

selamat kembali dalam rancangan addy disini!!haha.xdok la,post kali ni addy nak ceritera sikit pasal kes pelik tapi benar ni.huhu.jangan korang tak percaya plak!!huhu.baru-baru ni,pihak polis malaysia.(marin) ade buat satu kawalan or penghapusan la.senang citer..diorang pangil 'OPS'.name die ops octopus.weird kan?ops tu bertujuan nk kawal sebarang aktiviti haram dalam laut!!pelik kan??tapi korang kena percaya lah.kang orang tanye or citer.xde lah korang nganga!!
dan kat sini addy akan listkan gak ops yang lain.ops yang pelik.kadang-kadang kita sendiri bley gelak!!!sakit ginjal addy ni.kui kui..ikuti:

1) Ops Lubuk Bangla

Pada tahun 2007 pukul 3 pagi.pegawai imigresen telah membuat serbuan dan telah menangkap 32 orang bangladesh(tapi ade 2rang indon lah) di kawasan kampung datuk ahmad razali.siap buat penempatan beb.diorang dipercayai melepasi tarikh pas lawatan diorang dan macam2 lah.lepas ni addy haraplah,pihak berkuasa dapat lebih menyedapkan lg name projek diorang ni!!!!senang-sanang kena gelak je ngan budak-budak.adoi..sakit paru-paru cam ni kalu tiap2 hari gelak!!

2) Ops Mesra Cukai Dalaman

Name ni pun lawak gak.sebelum ni pihak berkuasa di johor melancarkan ops mesra cukai dalaman.skali bace name ops ni cm mesra je dgr.tapi dalam mesra2 ni ade plak perkataan cukai tu.ceh..pancing kuat la beb.sape yang terkena saman tu.mesti sakit je dengar.panas je belakang badan.ingat nak mesra2.tapi ade udang disebalik mee dah!!bayangkan betapa manisnye name ops ni.jangan tertipu lagi tipah oi!!

3) Ops Rose

Dalam laporan ahad.the star.paper tu citer la pasal ops yang geli gamelan ni.pihak polis membuat serbuan kat pusat-pusat urut.kantoi la kan ade yang buat servis untuk palanggan gay.ntah tukang urut pun gay gak kot!!lawak!!tapi pikir balik.sesuai ke diberi name ros tu kat para-para gay tu!!renungkanlah..buek!!!

4) Ops Pati

Dengar macam benda pada ayam tu kan??yang buat masak tu.ish2.lebih kurang same la ngan ops bangla tu.tapi ni fokus lebih pada pendatang indon.PATI singkatan untuk pendatang asing tanpa izin.kalau c minah dan mamat indon ni taw.diorang sendiri terpinga-pingu dengan name tu.banyak je bintang atas kepala pikir gelaran untuk diorang.adoyai.nabil!biarkan diorang pikir sendiri lah!!!

5) Ops Rambo

Seperti pada name yang diatas.OPS RAMBO!!baca btul2 kawan-kawanku!!OPS RAMBO!!skali baca macam dalam movie je kan??hampir 23tahun dah ops ni berlalu.sekumpulan lanun ingat diorang besar sangat.landing baik punye kapal besar diorang tu kat lahad datu,sabah.dipercayai untuk merompak,membunuh,dan menculik penduduk setempat pulau tu.operasi rambo ni dijalankan oleh polis diraja malaysia VAT 69 dan pihak polis kita berjaya beb!!power kan??agaknye sebab ada stallone kot.import die masuk jadi polis malaysia jap!!haha

Thursday, September 11, 2008

google chrome



Apa browser yang sedang korang gunakan? Internet Explorer? Oh no beb.. tak style la beb kalau guna Internet Explorer lagi.cam kuno jer??haha.Well, nak dibandingkan dengan semua internet browser yang ada dalam dunia ni,addy lebih suke Mozilla Firefox dan addy yakin dengan jitunye browser ini begitu juga dengan mereka yang berfikiran “Professional” mengenai browser.

Tapi smalam masa kat umah, bukak la Google. Terperasan plak ada satu note kecik yang ada kat situ. Google Chrome? name biskut ke ni?al maklumla pose2 ni.addy pun click.. terkezut!!!Rupenye Google pun dah keluarkan browser mereka sendiri dah. Dan seperti biasa sebagai makhluk tuhan paling sexy yang mahukan segalanya percuma lagi-lagi keluaran dari Google, addy pun download dan install. Dan pagi ini, terus menulis blog menggunakan Google Chrome. Sangat puas hati rasa macam nak tinggalkan Firefox terus. Huhu. Mungkin benda baru la kot.

Tujuan Google mengeluarkan browser mereka sendiri bukan bertujuan untuk bersaing dengan browser yang lain, tapi untuk menyeru mereka semua mengikut jejak langkah bagaimana Google meng’adaptasi idea-idea baru (yang tak pernah kita fikirkan) ke dalam Google Chrome ni. Korang boleh usya karton khas mengenai Google Chrome ni. Apa kelebihan pada browser dari Google ni?.posthidden {display:none}
.postshown {display:inline}


Well, paling penting dalam apa-apa produk pun adalah first impression. First impression addy adalah “WOW” dan seharusnya begitulah kalau dah produk dari Google iye tak? Interface pun cute yang membuatkan paparan website semakin besar. Antara idea yang tak pernah kita fikirkan telah dilakukan dalam Google Chrome adalah, pemecahan proses dalam task manager. contohnye la kan, before pakai Firefox, main tab-tab kan? Bila satu tab buat hal, habis satu Firefox not responding. Nak taknak restart atau tunggu la sampai kucing bertanduk.

Dan di Google Chrome, apa yang addy perasan bila nengok proses kat task manager, diorang gunakan kaedah satu tab untuk satu proses. Which mean, kalau satu tab buat hal, tab tu sahaja yang akan di padamkan. Memang cool gila!!!.. errr.. gila-gila idea Google ni.

Kalau korang nak nengok, apa yang menarik dalam Google Chrome ni, terus saja ke official website diorang. Nengok satu-satu video yang ada tu. Kalau dah rasa memang tak boleh nak pakai browser lain selain Firefox, jangan risau. addy pun macam tu. Tapi Google Chrome ni function sebijik-sebijik macam Firefox. Dan Khai harap, korang ada-adakanlah masa untuk mencuba benda-benda baru. Baru la tak ketinggalan zaman. Lagi-lagi yang masih gunakan Internet Explorer tu. Orang dah sampai bulan, awak baru atas pokok. Kesian.

Apapun, Google Chrome masih dalam proses percubaan (BETA mode) dan hanya available untuk pengguna Windows Vista dan XP aje. Sape pakai Mac, sabar je la yer. Kalau dah cuba, share la pendapat korang yerk..komen me!!!

Wednesday, September 10, 2008

selamat datang semua!!!!



Hai guys..amacam sihat tak arini??harap korang semua sihat lah.pertama skali,nak ucapkan lah terima kasih daun keladi kat korang sebab sudi2 melawat blog addy yg xsbrapa ni.blog yg pertama dan rasmi dariku.huhu.selama ni memain jer.makin lame,rase cam blog ni boleh hilang bosan.ade tujuan gak nak buat blog ni.bukan suke2 jer.blog yang addy buat ni pun bukan utk sorang diri jer.kalu bleh nk share nagn korang semua ape yang addy tahu.berbual2 ke.ape2 lah.xpe addy kang update sminggu2 ke smingu lah.tengolah macam mane.addy kemaskini mengikut cerita dan bahan yang terkini.huhu.yang keduanya,korang semua jgn riso.blog ni dalam bahasa melayu.almaklumlah,duduk dibumi malaysia ni.bahasa malaysia nombor satu taw.huhu.
oklah.addy akan hasilkan yang terbaik lah untuk korang lebih gumbira bila menjelajah blog addy ni.selamat bersembang n kalu rajin tu komen2 la yer..chow..wassalam..